2 Ιουλ 2010

Βήματα προς μία παιδαγωγική αξιοποίηση του διαδικτύου


Ανακτήθηκε από http://www.netschoolbook.gr
Ο παγκόσμιος ιστός (Wide World Web) αποτελεί ένα πολύ αποτελεσματικό μέσο επικοινωνίας, η οποία επιτυγχάνεται εύκολα, οικονομικά και σε πολλαπλά επίπεδα. Τα επίπεδα αυτά περιλαμβάνουν ανταλλαγή απλών κειμένων, εικόνων, video, ήχων κ.τ.λ. Μας παρέχει τη δυνατότητα να ανοίξουμε ένα παράθυρο στον κόσμο. Ευνοεί τη συνεργασία μεταξύ των σχολείων. Όλα αυτά βέβαια υπό προϋποθέσεις. Πρώτη και βασική προϋπόθεση: η ύπαρξη οργανωμένου εργαστηρίου υπολογιστών με πρόσβαση στο διαδίκτυο. Δεύτερη προϋπόθεση: η διάθεση ανανέωσης της διδασκαλίας από την πλευρά του διδάσκοντα, ώστε να αντέξει τις κακουχίες...

Σίγουρα δεν αρκεί μια απλή περιήγηση σε ιστοσελίδες σχετικές με το διδακτικό αντικείμενο, αν η περιήγηση αυτή δεν γίνεται με συγκεκριμένους στόχους και δε συνοδεύεται από φύλλο εργασίας με συγκεκριμένες ασκήσεις. Αν αφήσουμε τους μαθητές ελεύθερους να πλοηγηθούν σε μία διεύθυνση, χωρίς να γνωρίζουν ότι έχουν να μας παραδώσουν συγκεκριμένα ευρήματα, ο αποπροσανατολισμός δε θα αργήσει. Δεν είναι καθόλου τυχαία η χρήση του όρου «σερφάρισμα» στο δίκτυο. Η ευκολία μεταφοράς από το ένα σημείο του κόσμου στο άλλο είναι τόσο σαγηνευτική όσο και αποπροσανατολιστική.