9 Σεπ 2010

Διατάξεις και τροπολογίες στο νομοσχέδιο «ανάπτυξη της διά βίου μάθησης»


Ανακτήθηκε από diorismos

Το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων «Ανάπτυξη της Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις», το οποίο συζητείται σήμερα και αύριο στη Βουλή, δίνει ειδικό βάρος στη συνολική προσπάθεια για εκπαιδευτική αναβάθμιση.

Αναλυτικά:

-Θέσπιση των ΖΕΠ (άρθρο 26, παρ1). Ο θεσμός των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (Ζ.Ε.Π.), αποτελεί καινοτομία στο πλαίσιο του Νέου Σχολείου, με βασικό στόχο την άρση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων, καθώς και τη διευκόλυνση της πρόσβασης και ένταξης στην εκπαίδευση των μαθητών από διαφορετικά κοινωνικά και πολιτισμικά περιβάλλοντα. Η θέσπιση των Ζ.Ε.Π. βασίζεται στη ...

λογική της θετικής διάκρισης για να ξεπεράσουν οι μαθητές τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν στην εκπαίδευση για οικονομικούς, κοινωνικούς, πολιτισμικούς λόγους. Αποτελεί προσπάθεια δημιουργίας ενός μόνιμου θεσμού στο πλαίσιο του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.

-Προτεραιότητα στην Ειδική Αγωγή. Παράλληλη στήριξη (άρθρο 26, παρ9), εξασφάλιση λειτουργίας Σχολείων Ειδικής αγωγής και ΚΕΔΔΥ (τροπολογίες), σχετικά με το εκπαιδευτικό προσωπικό και τη μεταφορά των μαθητών. Στόχος μας Η «παράλληλη στήριξη» των παιδιών με ιδιαιτερότητες και η παραμονή τους μέσα στην τάξη, στα πλαίσια μιας ενταξιακής εκπαιδευτικής πολιτικής.
Με δεδομένα τα προβλήματα που υπάρχουν σε αυτό το τομέα, το μέγεθος των οποίων διαπιστώσαμε την προηγούμενη χρονιά, προχωράμε σε πρόγραμμα επιμόρφωσης, που ταυτόχρονα θα εξασφαλίζει τον δεύτερο εκπαιδευτικό μέσα στην τάξη, για την υποστήριξη του μαθητή με τις ιδιαίτερες ανάγκες. Ταυτόχρονα με τις τροπολογίες που καταθέτουμε εξασφαλίζουμε την λειτουργία των Σχολείων Ειδικής αγωγής και των KΕΔΔΥ τόσο σε σχέση με το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό όσο και με το θέμα της μεταφοράς των μαθητών των ειδικών σχολείων, που αποτελούσε χρόνιο πρόβλημα για την εκπαίδευση.

-Σχολεία μέσα στις μονάδες απεξάρτησης (άρθρο 26, παρ8). Με τη λειτουργία εκπαιδευτικών δομών μέσα σε αναγνωρισμένες μονάδες απεξάρτησης, που υπάγονται στο Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, νέοι και νέες που αντιμετωπίζουν πρόβλημα εξάρτησης μπορούν, μέσω ειδικών μαθημάτων μάθησης, να ολοκληρώσουν την εκπαιδευτική διαδικασία που, ενδεχομένως, διέκοψαν με σκοπό την ένταξή τους στο κοινωνικό σύνολο και την άρση του κοινωνικού αποκλεισμού.

-Βελτιωμένα Σχολεία δεύτερης ευκαιρίας (άρθρο 26, παρ5). Σημαντικό βήμα είναι η αναγνώριση της προϋπηρεσίας των υπηρετούντων εκπαιδευτικών στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, ισοδύναμη με αυτήν των υπολοίπων σχολείων.

-Αξιοκρατική και δίκαιη εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση από τα εσπερινά Λύκεια (τροπολογία). Μικρό ποσοστό αποφοίτων των εσπερινών λυκείων έχει τη δυνατότητα εισαγωγής στις Ανώτερες και Ανώτατες Σχολές χωρίς εξετάσεις. Υπερασπιζόμενοι πρωτίστως την ευεργετική διάταξη που αφορά αποκλειστικά και μόνο στους εργαζόμενους μαθητές, βάζουμε τέλος στην παραποίηση πού είχαν δημιουργήσει όσοι μεταπηδούσαν από την Β λυκείου του ενιαίου λυκείου στην Γ τάξη του εσπερινού και από εκεί στα Πανεπιστήμια, ώστε να μην υποσκελίζουν τους πραγματικούς δικαιούχους της ευεργετικής διάταξης.

-Πιστοποίηση ελληνομάθειας ως πιλοτική εφαρμογή της συνολικής πολιτικής μας για το εθνικό πλαίσιο προσόντων. (άρθρο 26, παρ7). Το πιστοποιητικό ελληνομάθειας αποκτάται με ελεύθερη πρόσβαση σε εξετάσεις, χωρίς την υποχρεωτικότητα της παρακολούθησης συμβατικών διαδικασιών εκπαίδευσης.
Εξετάζεται η πραγματική ελληνομάθεια των μεταναστών την οποία έχουν αποκτήσει μέσα από ποικίλους φορείς εκπαίδευσης ή επιμόρφωσης ή ακόμα και μέσα από αυτομόρφωση.
Παράλληλα, αποτελεί ένα ακόμη βήμα για κοινωνική συνοχή και κοινή ασφάλεια καθιστώντας ουσιαστικά δυνατή την απόκτηση της άδειας διαμονής του «επί μακρόν διαμένοντος» από πολλούς μετανάστες που έχουν πραγματικά τα προσόντα Με τον νόμο 3838/2010 η απόκτηση της άδειας διαμονής «του επί μακρόν διαμένοντος» οδηγεί στην ένταξη των μεταναστών που ζουν και εργάζονται νόμιμα στη χώρα μας. Ο κάτοχός της όχι μόνον αποκτά πολύ σημαντικά εργασιακά, ασφαλιστικά και άλλα πλεονεκτήματα, αλλά διασφαλίζει επιπλέον τόσο τη δυνατότητα να ζητήσει την εγγραφή του στους εκλογικούς καταλόγους των Δήμων προκειμένου να συμμετέχει στις δημοτικές εκλογές, όσο και να υποβάλει αίτημα πολιτογράφησής του. Αποτελεί λοιπόν ένα θεσμικό εργαλείο κοινωνικής ομαλότητας (το οποίο υιοθετήθηκε σε συμμόρφωση με κοινοτική οδηγία και για χρόνια έμενε παντελώς αναξιοποίητο).

-Σύσταση Εθνικού Κέντρου για παλιρροϊκά κύματα (άρθρο 26, παρ11).
Η σύσταση και λειτουργία του Κέντρου είναι απαραίτητη για την προστασία, τόσο του Ελλαδικού χώρου όσο και της ευρύτερης περιοχής, η οποία δεν καλύπτεται από κανένα από τα Παγκόσμια Κέντρα Προειδοποίησης. Το Εθνικό Κέντρο Προειδοποίησης για Τσουνάμι που θα λειτουργεί στο Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών (Ε.Ε.Α.) αναλάμβάνει το ρόλο ενός «Περιφερειακού Κέντρου Προειδοποίησης για Τσουνάμι» για ολόκληρη την περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου.

-Αποζημίωση ανηλίκων Ρομά. (τροπολογία) Ανταποκρινόμενοι στα αιτήματα γονέων, εκπαιδευτικών και διευθυντών σχολείων που φιλοξενούν ανήλικους ρομά, τροποποιούμε την χρονική περίοδο καταβολής του σχετικού οικονομικού επιδόματος στις οικογένειες των Ρομά. Αυτό γίνεται σε μια προσπάθεια να παραμένουν οι μαθητές Ρομά στην τάξη ολόκληρη την χρονιά, γιατί μόνο έτσι δημιουργούνται οι συνθήκες ένταξης και ενσωμάτωσης τους στο σχολικό περιβάλλον. Παράλληλα σταθεροποιείται η σύνθεση της τάξης και μπορούν συνολικά οι υπόλοιποι μαθητές να συμμετέχουν στο εγχείρημα.