10 Ιουλ 2013

Υπάρχει ρε, ίχνος αξιοπρέπειας;


Τ
ις τελευταίες μέρες έχουμε γίνει μάρτυρες της μεγαλύτερης ανθρωποθυσίας που έχει πραγματοποιηθεί ποτέ εν καιρώ ειρήνης σε μία χώρα. Θα αναφερθώ στο χώρο της εκπαίδευσης γιατί αυτόν ξέρω και αυτός με απασχολεί πρωτίστως.


Μέσω τεχνιτών διαρροών για ημέρες "έπαιζε" το σενάριο της απόλυσης (γιατί για απόλυση πρόκειται και όλα τα άλλα είναι σαχλαμάρες και άλλα λόγια ν' αγαπιόμαστε) των καθηγητών πληροφορικής, ξένων γλωσσών και των γυμναστών. Θα απολυθούν όσοι έχουν λιγότερα από 12 χρόνια, θα απολυθούν όσοι δεν έχουν οργανική θέση, θα απολυθούν όσοι δε μπήκαν με ΑΣΕΠ, θα..., θα..., θα....

Με ευθύνη των ίδιων των εκπαιδευτικών άρχισε να εμφανίζεται μία τερατώδης από κάθε άποψη ανθρωποφαγία μεταξύ των εκπαιδευτικών, καθώς οι μισοί στρέφονταν εναντίον των άλλων μισών. Υπήρχαν ωστόσο και αυτοί που θεωρώντας ότι δε κινδυνεύουν άρχισαν τα μπάνια τους αδιαφορώντας για το πρόβλημα των συναδέλφων τους. Εξάλλου τι με νοιάζει εμένα; Εμένα θα απολύσουν;

Παρατήρησα για μέρες έναν "σκληρό αγώνα αντίστασης" από το πληκτρολόγιο του Η/Υ από πολλούς συναδέλφους, χωρίς να βγάζω απ' έξω τον εαυτό μου. Ωστόσο, σε πολλές εκδηλώσεις που απαιτούσαν τη φυσική μας παρουσία ως εκδήλωση αντίστασης, μετρούσα μετά βίας 200-300 άτομα.

Όλα αυτά μέχρι εχθές το μεσημέρι. Η κυβέρνηση με μία "αιφνιδιαστική" κίνηση (το αιφνιδιαστική είναι σχετικό, καθώς μπορείτε να δείτε σχετικές αναφορές εδώ) αποφάσισε να διαλύσει την τεχνική εκπαίδευση καταργώντας 40 και πλέον ειδικότητες στέλνοντας προς απόλυση τους αντίστοιχους εκπαιδευτικούς...



Η αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου που ετοιμάστηκε, μιλάει για "...πλαίσιο της εξυγίανσης του εκπαιδευτικού συστήματος της Χώρας και με σκοπό την αναβάθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης και την εναρμόνισή της με τους στόχους της εθνικής οικονομίας, καθώς και τη σύνδεσή της με την αγορά εργασίας και τη μείωση του πληθωρισμού των ειδικοτήτων στην εκπαίδευση, σύμπτωμα στρεβλώσεων του παρελθόντος..."

Στο βωμό της δήθεν εξυγίανσης του εκπαιδευτικού συστήματος θυσιάζονται κάποιες χιλιάδες εκπαιδευτικοί. Στο βωμό της αναβάθμισης της τεχνικής εκπαίδευσης θεωρείται ότι πρέπει να διαλυθούν οι οικογένειες και οι ζωές των αντίστοιχων εκπαιδευτικών.

Φίλες και φίλοι το δόγμα του ΣΟΚ και ΔΕΟΣ καλά κρατεί. Οι άνθρωποι και οι ανθρώπινες ζωές έγιναν νούμερα στα χέρια ... (συμπληρώστε ότι θέλετε).

Με μία απόφαση οδηγούνται στην εξόντωση χιλιάδες άνθρωποι και κανείς δε φαίνεται να ενδιαφέρεται. Θα ακούσουμε και θα δούμε κροκοδείλια δάκρυα, την επίκληση του εθνικού συμφέροντος, τις πιέσεις των δανειστών, το ότι εγώ δε θα το ψήφιζα υπό άλλες συνθήκες αλλά δε μπορώ να κάνω αλλιώς και άλλες ανοησίες.
Θα ακούσουμε και το ακόμη χειρότερο. Στον ιδιωτικό τομέα απολύθηκαν 1.500.000 άνθρωποι. Ας απολυθούν και μερικοί δημόσιοι υπάλληλοι. Σ' αυτά τα υποκείμενα δεν αξίζει να απαντήσω πάλι. Έχω τοποθετηθεί ήδη εδώ 

Υπάρχει όμως και κάτι ακόμη πιο χειρότερο. Υπάρχουν δυστυχώς συνάδελφοι εκπαιδευτικοί που επειδή τη "γλίτωσαν" προσωρινά νομίζουν ότι δεν τους αφορά το ζήτημα και συνεχίζουν έτσι τα μπάνια τους. Πρόκειται για ακόμη χειρότερα υποκείμενα από τα προηγούμενα.

Φιλές και φίλοι δε θα πω τίποτα άλλο για το τι σημαίνει η απόφαση αυτή για την απόλυση των συναδέλφων εκπαιδευτικών. Νομίζω ότι όλοι καταλαβαίνουν τις επιπτώσεις στους ίδιους, τις οικογένειές τους, τους μαθητές, το εκπαιδευτικό σύστημα και την κοινωνία γενικότερα.

Θα θέσω ένα μόνο ερώτημα.
Υπάρχει έστω και ένας από αυτούς που θα στηρίξουν με τη ψήφο τους το συγκεκριμένο νομοσχέδιο που να πιστεύει ότι θα εξακολουθεί να διατηρεί την αξιοπρέπειά του, θα μπορεί να κοιτάζει στα μάτια τα παιδιά του, θα μπορεί να κυκλοφορεί με ψηλά το κεφάλι στο δρόμο και θα εξακολουθήσει να θεωρείται άνθρωπος;

Υπάρχει έστω και ένας ρε; 
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

9 Ιουλ 2013

Πρωταρχικές μορφές μη λεκτικής επικοινωνίας, απτική επικοινωνία και σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις


Του Παναγιώτη Ι. Σταμάτη
Εισήγηση στο διεθνές, διεπιστημονικό συμπόσιο με θέμα: «Σώμα, εκπαίδευση και βιωματική γνώση: κοινωνικο-πολιτισμικές πρακτικές και διαστάσεις της μη λεκτικής επικοινωνίας και αφήγησης» που πραγματοποιήθηκε στο Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης, στο Ρέθυμνο 5-6.11.2004.

Η εισήγηση αποσκοπεί στην παρουσίαση της λειτουργίας των πρωταρχικών μορφών μη λεκτικής επικοινωνίας, οι οποίες σχετίζονται με τις αισθήσεις της όσφρησης, της γεύσης και της αφής. Επίσης, αποσκοπεί στην παρουσίαση των λειτουργικών διαταραχών των αντίστοιχων αισθητηρίων οργάνων στο πλαίσιο της προσπάθειας ανάδειξης της πολυαισθητηριακής διάστασης πρόσκτησης της γνώσης. Παιδαγωγικά χρήσιμες και αξιοποιήσιμες επισημάνσεις παρατίθενται, οι οποίες αποσκοπούν στην ανάδειξη του σώματος ως μέσου πρόσκτησης της βιωματικής γνώσης γεγονός που αποτελεί σύγχρονο στόχο κάθε εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Πλήθος εθολογικών παρατηρήσεων επισημαίνουν τον ιδιαίτερο ρόλο της όσφρησης στα ζώα (Morris, 1971/Eibl-Eibesfeldt, 1981 κ.ά.). Κυρίως στα θηλαστικά, η αναγνώριση της συγγένειας μεταξύ μητέρας και νεογνού επιτυγχάνεται δια της οσμής. Μέσα σ’ ένα πολυπληθές κοπάδι ζώων είναι εντυπωσιακή η ακρίβεια με την οποία κάθε θηλυκό αναγνωρίζει το μικρό του και αντίστροφα. Ανάλογες έρευνες αποκάλυψαν ότι κάτι παρόμοιο συμβαίνει και στους ανθρώπους. Πιο συγκεκριμένα, διαπιστώθηκε ότι οι μητέρες μπορούν να αναγνωρίζουν τα μωρά τους, σ’ ένα αρκετά υψηλό ποσοστό επιτυχίας, δια της οσμής που αναδύεται από το νεογνικό σώμα (Kaitz, et al., 1987). Η οσμή αυτή είναι συνήθως ευχάριστη για κάθε άτομο, ιδιαίτερα μάλιστα για τα πρόσωπα του άμεσου οικογενειακού περιβάλλοντος του νεογνού. Όμως, και για το βρέφος, ιδίως η μητρική οσμή, αποτελεί πόλο έλξης η οποία καθώς συνδέεται και με άλλες ζωτικής σημασίας συνήθειες, όπως π.χ. ο θηλασμός, ο ύπνος κ.ά. προσλαμβάνει ένα ιδιαίτερης σημασίας χαρακτηριστικό του σώματος, γεγονός που καθίσταται απολύτως κατανοητό αν αναλογιστεί κανείς την πραγματικότητα ότι κάθε ανάμνηση είναι συνδεδεμένη με οσμητικές μνημονικές εντυπώσεις (Miles & Jenkins, 2000).

Για να διαβάσετε...



ολόκληρη την εισήγηση του Παναγιώτη Σταμάτη, πατήστε εδώ

Πηγή Ανάρτησης:
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

7 Ιουλ 2013

Καινοτόμες Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση Ενηλίκων (Εγχειρίδιο)


Συντακτική Ομάδα
Vida Motekaitytė, Sylwia Knot, Aleksandra Cięglewicz-Wachowiak, Ewa Karczewska, Anna Darul, Amparo Vallés, Ilias Avramidis, Periklis Kosmidis, Ramūnas Kubiliūnas, Donatas Raišutis, Marius Guobys, Ioannis Parpalas, Elisabetta Delle Donne, Lorenzo Martellini, Sigitas Drąsutis

Επιμέλεια έκδοσης
Αθανάσιος Καλπάκας, Περικλής Κοσμίδης

Μεταφραστική ομάδα
Αθανάσιος Καλπάκας, Πετρούλα Μπάτσου, Ιωάννης Παρπαλάς, Αναστασία Τραϊανού




Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...