22 Αυγ 2014

Εκπαίδευση στα μέσα επικοινωνίας: Προς μια κριτική αξιοποίηση των πληροφοριών


Τ
ης Μπετίνας Ντάβου - Πανεπιστήμιο Αθηνών

Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και Εκπαίδευση. (2011) Λευκωσία: Έκδοση Υπουργείου
Πολιτισμού και Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, σσ. 8‐13.

Σε  ένα  εξαιρετικά  γλαφυρό  και  έγκυρο  βιβλίο  του,  ο  Eriksen (2005)παρουσιάζει  με  αριθμούς,
την εκθετική αύξηση της ποσότητας των πληροφοριών από όλα τα μέσα (από τα έντυπα έως τα ηλεκτρονικά) κατά την τελευταία  30ετία,  καθώς  και  την  αύξηση  της  ταχύτητας  με  την  οποία παράγονται  πληροφορίες  κάθε  είδους  και  ύφους,  παρατηρώντας  πως, «αντιμέτωπος  με  την  απεραντοσύνη  ενός  ωκεανού  πληροφορίας,  ο άνθρωπος πλέον δεν μαθαίνει να κολυμπά. Μαθαίνει απλώς να μην μπορεί να  χορτάσει  αν  δεν  τον  πιει  όλον» (σελ. 45).  Με  ένα  πιο  συγκεκριμένο παράδειγμα,  ο  Abbot (1999)  υπολογίζει  ότι
κάθε μέρα καταγράφονται 20 
εκατομμύρια λέξεις σε κείμενα που περιέχουν νέες τεχνικές πληροφορίες, τις οποίες για να επεξεργαστεί ο ενδιαφερόμενος αναγνώστης θα χρειαζόταν έξι εβδομάδων  οκτάωρο  ημερήσιο  διάβασμα,  με  ταχύτητα  1000  λέξεων  το λεπτό.  Αλλά  στο  μεταξύ  (και  εφ’  όσον  νέες  πληροφορίες  παράγονται συνεχώς)  θα  έχει  δημιουργήσει  νέο  έλλειμμα  πληροφόρησης,  αντίστοιχο μιας πενταετίας και πάνω

Για να διαβάσετε ολόκληρο...



το άρθρο της Μπετίνας Ντάβου, κάντε κλικ εδώ


Δεν υπάρχουν σχόλια: