ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΕΚΠ51

1η ΓΡΑΠΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
ΕΚΦΩΝΗΣΗ:


Βιβλιογραφική Ανασκόπηση και
Κριτική Ανάγνωση Εμπειρικών Μελετών

Στο πλαίσιο εκπόνησης ενός ερευνητικού σχεδίου σας ζητείται να ερευνήσετε μία διάσταση του πεδίου: Αποτελεσματικότητα στην Εκπαίδευση”. Καλείστε λοιπόν να επιχειρήσετε τη βιβλιογραφική ανασκόπηση αυτής της συγκεκριμένης διάστασης του πεδίου, ώστε να εντοπίσετε ικανό αριθμό εμπειρικών ερευνών, με στόχο την κριτική ανάγνωση και σύνθεσή τους.

Συγκεκριμένα καλείστε:
-          Να αποφασίσετε για τη συγκεκριμένη διάσταση του πεδίου «Αποτελεσματικότητα στην Εκπαίδευση» που σας ενδιαφέρει να ερευνήσετε.
-          Να εντοπίσετε 5 έως 7 βιβλιογραφικές αναφορές (άρθρα, κεφάλαια σε βιβλία, κ.ά.) οι οποίες θα αναφέρονται σε εμπειρικές έρευνες για τη συγκεκριμένη διάσταση του πεδίου “Αποτελεσματικότητα στην Εκπαίδευση” που σας ενδιαφέρει να ερευνήσετε.
-          Να μελετήσετε τις παραπάνω βιβλιογραφικές αναφορές και να συντάξετε ένα κείμενο στο οποίο θα παρουσιάζετε με συστηματικό και τεκμηριωμένο τρόπο τα εξής:
1.      τη διάσταση του πεδίου Αποτελεσματικότητα στην Εκπαίδευση” που σας ενδιαφέρει να ερευνήσετε
2.      την τεκμηρίωσή του (γιατί δηλαδή η επιλεγείσα διάσταση εντάσσεται στο πεδίο Αποτελεσματικότητα στην Εκπαίδευση”)
3.      μια σύνθεση των εμπειρικών ερευνών που θα εστιάζεται στα ακόλουθα επιμέρους ζητήματα:
-          το θεωρητικό προβληματισμό που θεμελιώνει τα ερευνητικά ερωτήματα ή τις υποθέσεις των ερευνών,
-          τα ερευνητικά ερωτήματα ή τις υποθέσεις των εμπειρικών ερευνών,
-          το είδος των ερευνητικών τεκμηρίων - δεδομένων που χρησιμοποιούν οι συγγραφείς για να υποστηρίξουν την επιχειρηματολογία τους,
-          τη μεθοδολογική προσέγγιση που έχει χρησιμοποιηθεί σε κάθε εμπειρική έρευνα και
-          τα σημαντικότερα ευρήματα των εμπειρικών ερευνών.
4.     μια κριτική αποτίμηση της παραπάνω σύνθεσης, προκειμένου να διατυπώσετε, με τεκμηριωμένο τρόπο, ενδιαφέροντα και νέα ζητήματα που προκύπτουν για περαιτέρω διερεύνηση.

Διευκρινίσεις:
-      Είναι απαραίτητο να λάβετε υπόψη σας ότι η 1η, 2η, 3η και 4η εργασία συνδέονται στενά μεταξύ τους και έχουν μια συνέχεια.
-      Έκταση εργασίας: 2.300 έως 3.000 λέξεις.
-      Καταληκτική ημερομηνία παραλαβής της γραπτής εργασίας από ΣΕΠ: 19 Νοεμβρίου 2010.
-      Είναι απαραίτητο να καταθέσετε μαζί με την 1η γραπτή εργασία σας και αντίγραφα των εμπειρικών ερευνών που θα έχετε μελετήσει στο πλαίσιο εκπόνησης της εργασίας σας (5 έως 7 άρθρα, κεφάλαια σε βιβλία, κ.ά.).
-      Είναι απαραίτητο να λάβετε υπόψη σας τις Οδηγίες Εκπόνησης Γραπτών Εργασιών. Το σχετικό υλικό έχει αναρτηθεί στο portal του ΕΑΠ (class.eap.gr/ekp51àΕνότητα Εκπαίδευση à Χρήσιμο Υλικό à Guide_for _Writing_Project.pdf).
-      Κριτήρια που θα επηρεάσουν σημαντικά την αξιολόγηση της εργασίας είναι, μεταξύ άλλων, η σχετικότητα, η ποιότητα και ο τρόπος αξιοποίησης των εμπειρικών ερευνών.




ΑΠΑΝΤΗΣΗ:


Για να δείτε την απάντηση στην πρώτη εργασία πατήστε εδώ
Βαθμός: 6


2η ΓΡΑΠΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
ΕΚΦΩΝΗΣΗ:


2η Γραπτή Εργασία
Βιβλιογραφική Ανασκόπηση και
Διατύπωση Ερευνητικού Προβλήματος

Στη δεύτερη εργασία καλείστε –μετά τη σχετική βιβλιογραφική ανασκόπηση της διάστασης του πεδίου «Αποτελεσματικότητα στην Εκπαίδευση» που επιλέξατε στην πρώτη εργασία σας– να προσδιορίσετε και να τεκμηριώσετε το στόχο και τα ερευνητικά ερωτήματα ή τις υποθέσεις εργασίας μιας έρευνας συναφούς με τη συγκεκριμένη διάσταση.


Συγκεκριμένα καλείστε:
(α) Να ολοκληρώσετε τη βιβλιογραφική ανασκόπηση της προτεινόμενης διάστασης του πεδίου «Αποτελεσματικότητα στην Εκπαίδευση» εμπλουτίζοντας τις βιβλιογραφικές αναφορές σας.
(β) Να διατυπώσετε και να τεκμηριώσετε το στόχο της προτεινόμενης έρευνας.
(γ) Να διατυπώσετε και να τεκμηριώσετε τα ερευνητικά ερωτήματα ή τις υποθέσεις εργασίας της προτεινόμενης έρευνας


Διευκρινίσεις:
-          Στη βιβλιογραφική ανασκόπηση είναι απαραίτητο να αξιοποιήσετε (α) τις παρατηρήσεις-σχόλια που λάβατε στην 1η εργασία και (β) το περιεχόμενο των ενοτήτων του Εγχειριδίου Μελέτης.
-          Βασισμένοι/-ες στην επιλογή που έχετε ήδη κάνει (1η εργασία) για τη διάσταση του πεδίου μελέτης, αλλά και στην ανατροφοδότηση του-ης διδάσκοντος-ουσας, ενδεχομένως χρειάζεται είτε να βελτιωθεί η βιβλιογραφική ανασκόπηση που επιχειρήσατε είτε να προβείτε στην αναζήτηση νέων καταλληλότερων βιβλιογραφικών αναφορών (εμπειρικών μελετών).
-          Θα χρειαστεί να δώσετε ιδιαίτερη έμφαση και προσοχή στην κριτική ανάλυση της σχετικής βιβλιογραφίας καθώς είναι απαραίτητη στη θεμελίωση και τη δικαιολόγηση του ερευνητικού στόχου και των ερευνητικών ερωτημάτων ή των υποθέσεων εργασίας της προτεινόμενης έρευνας.
-          Είναι σημαντικό να λάβετε υπόψη σας ότι η 2η, η 3η και η 4η εργασία είναι αλληλένδετες και έχουν μια συνέχεια. Είναι λοιπόν απαραίτητο να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή σε όλα τα βήματα ώστε να υπάρχει θεματολογική και μεθοδολογική συνέπεια και συνέχεια.
-          Είναι απαραίτητο να εξετασθούν οι δυνατότητες υλοποίησης της προτεινόμενης έρευνας, στοιχείο το οποίο οφείλετε να λάβετε υπόψη σας στη διατύπωση του στόχου και των ερευνητικών ερωτημάτων ή υποθέσεων εργασίας της προτεινόμενης έρευνας.
-          Έκταση εργασίας: 2.800 έως 3.000 λέξεις.
-          Καταληκτική ημερομηνία ηλεκτρονικής υποβολής της γραπτής εργασίας: 21 Ιανουαρίου 2011.


ΑΠΑΝΤΗΣΗ:


Για να δείτε την απάντηση στη 2η εργασία κάντε κλικ εδώ
Βαθμός: 7


3η ΓΡΑΠΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
ΕΚΦΩΝΗΣΗ:


«Σχεδιασμός εκπαιδευτικής έρευνας πάνω σε συγκεκριμένο θέμα»
Στην 3η εργασία καλείστε να σχεδιάσετε περαιτέρω την ερευνητική διαδικασία (σχέδιο έρευνας), για το θέμα που προσδιορίσατε στη 2η εργασία και για το οποίο θα χρειαστεί να πραγματοποιήσετε την πιλοτική σας έρευνα στο πλαίσιο της 4ης εργασίας.

Συγκεκριμένα, καλείστε:
  • Να βελτιώσετε και να επαναδιατυπώσετε, όπου χρειάζεται, το στόχο, τα ερωτήματα ή τις υποθέσεις της έρευνάς σας και το περιεχόμενο των κεντρικών εννοιών τους. Στις βελτιώσεις, τροποποιήσεις ή αλλαγές που τυχόν πραγματοποιήσετε είναι απαραίτητο να ληφθούν υπόψη τα σχόλια του/της καθηγητή/τριας-συμβούλου ΣΕΠ για τη 2η εργασία σας.
  • Να αναπτύξετε το μεθοδολογικό πλαίσιο της πιλοτικής σας έρευνας. Ειδικότερα καλείστε:
  • Να συγκροτήσετε το μεθοδολογικό πλαίσιο για τη συλλογή των δεδομένων και να διατυπώστε επιχειρήματα σχετικά με την καταλληλότητα της μεθόδου που επιλέξατε.
  • Να περιγράψετε την ερευνητική διαδικασία για τη συλλογή των δεδομένων.
  • Να αναπτύξετε το/τα εργαλείο/α συλλογής δεδομένων (όπως για παράδειγμα άξονες και ερωτήσεις συνέντευξης, ερωτηματολόγιο, κλείδες παρατήρησης).
  • Να προτείνετε και να περιγράψετε το δείγμα της έρευνάς σας όπως επίσης και τη διαδικασία επιλογής του.
  • Να συζητήσετε το σχέδιο έρευνας που προτείνατε, κάτω από το πρίσμα της αξιοπιστίας και της εγκυρότητας (ποιες ερευνητικές σας ενέργειες εξασφαλίζουν, δηλαδή, την αξιοπιστία και την εγκυρότητα όλων των διαδικασιών και μεθόδων αναφορικά με την έρευνα που σχεδιάσατε).
Διευκρινιστικά σχόλια για την
Εργασία ΙΙΙ
    • Όπως έχουμε ήδη τονίσει, η 2η, 3η και 4η εργασία συνδέονται στενά μεταξύ τους και έχουν μια συνέχεια. Είναι απαραίτητο, λοιπόν, να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή σε όλα τα βήματα, ώστε να υπάρχει θεματολογική και μεθοδολογική συνέπεια.
Συνεπώς, κατά την εκπόνηση της 3ης εργασίας, είναι απαραίτητο να λάβετε υπόψη σας:
  • τα ζητήματα που αναπτύξατε στη 2η εργασία (διάσταση, στόχος, ερευνητικά ερωτήματα ή ερευνητικές υποθέσεις) και τα σχόλια του/της καθηγητή/τριας-συμβούλου ΣΕΠ γι’ αυτήν την εργασία σας,
  • τις πιθανές πρακτικές δυσκολίες που θα αντιμετωπίσετε κατά τη διεξαγωγή της πιλοτικής έρευνας, η οποία απαιτείται στην 4η εργασία σας.
  • Χρειάζεται να γνωρίζετε από τώρα ότι για όσους/ες φοιτητές/τριες αποφασίσουν να ακολουθήσουν μεθοδολογία που ανήκει στην ποσοτική προσέγγιση θα πρέπει οι πληροφορίες που θα συγκεντρωθούν, να προέρχονται από τουλάχιστον 30 άτομα.
Οσοι/ες πρόκειται να ακολουθήσουν μεθοδολογία που ανήκει στην ποιοτική προσέγγιση, οι πληροφορίες που θα συγκεντρωθούν θα προέρχονται από 8 άτομα τουλάχιστον (συνεντεύξεις διάρκειας τουλάχιστον 30-45 λεπτών).
Η συγκεκριμένη απόφαση, βέβαια, αναφέρεται στη διεξαγωγή της πιλοτικής έρευνας στο πλαίσιο της προετοιμασίας της 4ης εργασίας αλλά θα πρέπει να το λάβετε υπόψη κατά τον προτεινόμενο σχεδιασμό και τη συγγραφή της 3ης εργασίας σας.
  • Δεν επιτρέπεται η μερική ή ολική χρήση εργαλείων από άλλες δημοσιευμένες έρευνες χωρίς τη σαφή αναφορά σε αυτές τις έρευνες.
  • Έκταση εργασίας: 2.500 έως 3.000 λέξεις.
  • Καταληκτική ημερομηνία παραλαβής γραπτής εργασίας από ΣΕΠ: Παρασκευή, 4 Μαρτίου 2011.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:

Για να δείτε την απάντηση στην 3η εργασία, κάντε κλικ εδώ
Βαθμός: 8


4η ΓΡΑΠΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
ΕΚΦΩΝΗΣΗ:

Eργασία ΙV:
«Διεξαγωγή και αποτύπωση πιλοτικής έρευνας»


Στην 4η εργασία καλείστε:
Ø  Να υλοποιήσετε το ερευνητικό σχέδιο που εκπονήσατε στην 3η εργασία αφού προηγουμένως βελτιώσετε και τροποποιήσετε, όπου χρειάζεται, το μεθοδολογικό πλαίσιο για τη συλλογή των δεδομένων σας. Στις βελτιώσεις, τροποποιήσεις ή αλλαγές που τυχόν πραγματοποιήσετε είναι απαραίτητο να λάβετε υπόψη τα σχόλια του/της καθηγητή/τριας-συμβούλου ΣΕΠ για την 3η εργασία σας.

Ø  Να αποτυπώσετε την πιλοτική έρευνα στα πρότυπα ενός δημοσιεύσιμου άρθρου σε επιστημονικό περιοδικό. Ως εκ τούτου η εργασία σας αναμένεται να περιλαμβάνει τις ακόλουθες βασικές ενότητες:
·         Τίτλος έρευνας.
·         Περίληψη (να μην υπερβαίνει τις 150 λέξεις).
·         Εισαγωγή:
-          Διατύπωση ερευνητικού στόχου.
-          Βιβλιογραφική επισκόπηση και θεωρητικός προβληματισμός (ανάπτυξη/παρουσίαση βιβλιογραφικής επισκόπησης και θεωρητικού προβληματισμού που στηρίζουν και δικαιολογούν τον ερευνητικό στόχο).
-          Διατύπωση ερευνητικών ερωτημάτων ή υποθέσεων εργασίας.
-          Εννοιολογικές αποσαφηνίσεις, λειτουργικοί ορισμοί.
·         Μέθοδος:
 (α) Μέθοδος συλλογής δεδομένων
-          Ερευνητική διαδικασία (αναλυτική παρουσίαση).
-          Συμμετέχοντες (δείγμα, διαδικασία συγκρότησης).
-          Εργαλείο/α συλλογής δεδομένων.
 (β) Μέθοδος ανάλυσης δεδομένων
·         Αποτελέσματα ανάλυσης δεδομένων (παρουσίαση των ευρημάτων της αναλυτικής διαδικασίας που εφαρμόστηκε και συνάδει με το στόχο, τα ερευνητικά ερωτήματα ή τις υποθέσεις εργασίας).
·         Συζήτηση (σχολιασμός των σημαντικότερων ζητημάτων και ευρημάτων που προέκυψαν από την πιλοτική έρευνα σε συνδυασμό με: α) τον ερευνητικό σχεδιασμό και το μεθοδολογικό πλαίσιο & β) τα πορίσματα της βιβλιογραφικής ανασκόπησης ή/και το θεωρητικό προβληματισμό που έχουν αναπτυχθεί στο εισαγωγικό μέρος).

*        Η έκταση της 4ης εργασίας σας θα είναι 4.000 έως 4.500 λέξεις. Τα παραρτήματα και η βιβλιογραφία δεν λαμβάνονται υπόψη στον υπολογισμό του αριθμού λέξεων της εργασίας σας.
*        Η καταληκτική ημερομηνία υποβολής της 4ης εργασίας σας στην πλατφόρμα είναι η 29 Απριλίου 2011.

 Διευκρινιστικά σχόλια για την
Εργασία ΙV
·      Στις ενότητες που αφορούν στην ανάπτυξη/παρουσίαση της βιβλιογραφικής επισκόπησης και θεωρητικού προβληματισμού που στηρίζουν και δικαιολογούν τον ερευνητικό στόχο, να αξιοποιήσετε στοιχεία της 1ης και 2ης εργασίας σας, λαμβάνοντας ταυτόχρονα υπόψη σας τα σχόλια- διορθώσεις του/της καθηγητή/τριας-συμβούλου ΣΕΠ γι’ αυτές τις εργασίες.
·      Στην περίπτωση διεξαγωγής «ποσοτικής έρευνας», δεν προτείνεται η μαθηματική επίλυση προκειμένου να εξαχθεί κάποιο αποτέλεσμα, αλλά μόνο το αποτέλεσμα της ανάλυσης (π.χ. στατιστικοί δείκτες, επίπεδα στατιστικής σημαντικότητας, βαθμοί ελευθερίας).
Στην περίπτωση διεξαγωγής «ποιοτικής έρευνας», όπως για παράδειγμα ημιδομημένη ή ανοικτού τύπου συνέντευξη ή παρατήρηση, να παρουσιάζονται στο κείμενο σύντομα αποσπάσματα ικανά να υποστηρίξουν τους ισχυρισμούς του ερευνητή ή/και να αναδείξουν τις θεματολογικές κατηγορίες στις οποίες κατέληξε. Ανάλογα, στο πλαίσιο της ανάλυσης του περιεχομένου των απαντήσεων σε ανοικτές ερωτήσεις ερωτηματολογίου, να παρατίθενται στο κείμενο αυτούσιες ενδεικτικές απαντήσεις των υποκειμένων/συμμετεχόντων στην έρευνα, οι οποίες να είναι σε θέση να επικυρώσουν τις προτεινόμενες από τον ερευνητή κατηγορίες.
·      Να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή ώστε η επεξεργασία και η ανάλυση των δεδομένων που συλλέξατε, να συνάδει με το στόχο, να δίνει απαντήσεις στα ερευνητικά ερωτήματα και να εξετάζει μία προς μία τις υποθέσεις εργασίας.
·      Στο τέλος της εργασίας (σε θέση Παραρτημάτων) ζητείται, ανάλογα με την περίσταση:
-       Το εργαλείο με το οποίο συλλέξατε/καταγράψατε τα στοιχεία προς ανάλυση (όπως ερωτηματολόγιο, κλείδα παρατήρησης, άξονες και ερωτήσεις συνέντευξης).
-       Το φύλλο εργασίας στο οποίο καταγράφηκαν τα δεδομένα προκειμένου να αναλυθούν.
·      Απαιτείται να κατατεθούν τα δεδομένα που συλλέχθηκαν (συμπληρωμένα ερωτηματολόγια, απομαγνητοφωνημένες συνεντεύξεις, συμπληρωμένες κλείδες παρατήρησης).
·      Οι σελίδες των Παραρτημάτων είναι απαραίτητο να είναι αριθμημένες (η επισήμανση αυτή γίνεται γιατί αρκετοί/ές από τους/τις φοιτητές/τριες αριθμούν μόνο τις σελίδες του κυρίως κειμένου της εργασίας).
·      Όλοι οι πίνακες, τα διαγράμματα και τα σχήματα είναι απαραίτητο (α) να είναι αριθμημένα και (β) να συνοδεύονται από την κατάλληλη λεζάντα που θα επιτρέπει στον αναγνώστη να τα ‘διαβάσει’.
·      Στο κείμενο της εργασίας σας είναι απαραίτητο όποτε αναφέρεστε σε στοιχεία από πίνακες, διαγράμματα ή σχήματα, να αναφέρετε με σαφήνεια από ποιον πίνακα, διάγραμμα ή σχήμα αντλείτε ή σχολιάζετε στοιχεία, καθώς επίσης και τη σελίδα του Παραρτήματος όπου παρουσιάζεται αυτός ο πίνακας, το διάγραμμα ή το σχήμα (π.χ. βλ. Παράρτημα Α, Πίνακας 1, σελ. 15).
Προκειμένου να βοηθηθείτε στη συγγραφή της 4ης εργασίας, σας προτείνουμε ανεπιφύλακτα να μελετήσετε, για άλλη μια φορά, ερευνητικά άρθρα που έχουν δημοσιευτεί σε επιστημονικά περιοδικά.


Για να δείτε την απάντηση στην 4η εργασία πατήστε εδώ 


Βαθμός: 8



Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

4 σχόλια:

unapocadegracia είπε...

Καλά, είναι δυνατόν να λέτε πατήστε εδώ για να δείτε την απάντηση και να μας διαφημίζετε βιβλίο; Απαράδεκτο για ένα σοβαρό σάιτ

Εκπαίδευση Ενηλίκων είπε...

Δε μπορώ να καταλάβω γιατί σας φαίνεται τόσο περίεργο. Το blog είναι μία προσωπική προσπάθεια που έχει απαιτήσει δεκάδες ώρες δουλειάς για να έχετε όλοι εσείς οι αναγνώστες όλο αυτό το υλικό ελεύθερο.
Το βιβλίο "Εγχειρίδιο Ερευνητικής Εργασίας" αποτελεί ένα προσωπικό πόνημα για το οποίο θα μου επιτρέψετε να αποφασίσω ποια είναι η καλύτερη μέθοδος προβολής του. Επιπλέον, φαντάζομαι ότι θα αναγνωρίσετε στο συγγραφέα το δικαίωμα να αποφασίσει εάν θα είναι ελεύθερη η διανομή του βιβλίου ή όχι.

Σας ευχαριστώ για το σχόλιό σας και εύχομαι καλές γιορτές.

eap2014 είπε...

ποιου ακαδημαϊκού έτους είναι αυτές οι εργασίες; ευχαριστώ

Εκπαίδευση Ενηλίκων είπε...

Οι εργασίες αφορούν το 2011