1 Απρ 2011

Να γιατί στην Ελλάδα η παιδεία ΔΕ θα δει ΠΟΤΕ άσπρη μέρα

Τ
ο άρθρο που παραθέτω είναι από το χθεσινό φύλλο της εφημερίδας "Αγγελιοφόρος" και έχει τον τίτλο "Η άποψή μας".


Όπως μπορείτε να διαπιστώσετε, ειδικά στην τελευταία παράγραφο, η άποψη της εφημερίδας, που είναι και ΔΥΣΤΥΧΩΣ άποψη και πολλών άλλων συνανθρώπων μας, είναι ότι οι εκπαιδευτικοί ακόμα και αν διαφωνούν με το νέο εκπαιδευτικό νομοσχέδιο θα πρέπει "να σταθούν στο ύψος" των περιστάσεων και να κάνουν τι δηλαδή;

Να αποδεχθούν με σκυμμένα κεφάλια την οπισθοδρόμηση και την απαξίωσή τους;

Μήπως ο αρθρογράφος θέλει να μας πει ότι ...



αν στην εφημερίδα του τον μετέτρεπαν από αρθρογράφο σε διορθωτή κειμένων με μείωση μισθού, αύξηση ωρών εργασίας, επιδείνωση εργασιακών συνθηκών και επιβολή νέων συνθηκών εργασίας θα στέκονταν στο ύψος των περιστάσεων και επειδή ασκεί λειτούργημα θα έλεγε ευχαριστώ;

Μπορεί άραγε να μας απαντήσει ο "ταγός" της ενημέρωσης που διαμορφώνει την κοινή γνώμη;

Φίλες και Φίλοι, ως εκπαιδευτικός και μάλιστα καθηγητής πληροφορικής οφείλω να θέσω τους προβληματισμούς μου γύρω από το νέο νομοσχέδιο.
Οφείλω να καταθέσω την επιστημονική μου άποψη για το ψηφιακό αναλφαβητισμό και την τεχνολογική οπισθοδρόμηση που συνεπάγεται αυτό το νομοσχέδιο.
Οφείλω να μεταφέρω τους προβληματισμούς και την απορία των ίδιων των μαθητών για το μέλλον που τους επιφυλάσσει αυτό το σχέδιο για το "νέο λύκειο".
Οφείλω να πω την αλήθεια στους μαθητές. 
Οφείλω να τους πω ότι η Ελλάδα θα αποτελέσει την παγκόσμια πρωτοτυπία χώρας που η πληροφορική αποτελεί μάθημα του στυλ ή βιολογία ή πληροφορική για τη Β' Λυκείου ενώ δε θα μπορέσω να τους εξηγήσω το λόγο απουσίας της πληροφορικής στην Α' λυκείου.

Δε θα μπορέσω επίσης να τους εξηγήσω την κοροϊδία της πανελλήνιας έρευνας καταγραφής των απόψεων των δικών τους και των γονιών τους για το ποια μαθήματα θεωρούν ότι πρέπει να είναι τα βασικά στο λύκειο, που αφού κατέγραψε τις απόψεις τους στη συνέχεια τις πέταξε στον κάλαθο των αχρήστων.

Τέλος δε θα τους εξηγήσω, όχι γιατί δε μπορώ αυτή τη φορά αλλά γιατί δε θέλω, για ποιο λόγο κάποια μαθήματα και κάποιες επιστήμες θεωρούνται πιο σημαντικά από κάποια άλλα σε αντίθεση με τις επιταγές της ψηφιακής εποχής. Δε θα πρέπει να τους πω από τώρα ότι όλα γίνονται με κριτήριο τη δύναμη των συμφερόντων που εξυπηρετούν.

Μήπως θα μπορέσει κάποιος άλλος καλύτερα;